Nadat je je hebt aangemeld bij Bollenstreekstroom krijg je een e-mail met daarin de startdatum van je nieuwe contract. Hierbij houden we rekening met het oude energiecontract. Daarbij houden we rekening met de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen.
Bollenstreekstroom biedt voor afnemers contracten voor stroom uit de bollenstreek en bosgecompenseerdgas. Hier kunt u kiezen voor een contract 1 of 3 jaar.
Vanaf het moment dat u zich heeft aangemeld heeft u 14 dagen bedenktijd. Binnen die 14 dagen kunt u zonder opzegtermijn en extra kosten je aanvraag annuleren. Maar het liefst houden we u als klant want samen kunnen wij de wereld een stukje groener maken. Dus als u vragen heeft over uw contract kunt u altijd contact met ons opnemen.
Wij denken graag met u mee om op welke manier dan ook uw steentje bij te kunnen dragen aan duurzaamheid. Omdat wij voorstander zijn van lokaal ondernemen brengen wij u graag in contact met een van onze lokale partners. Via het contact formulier kunt u aangeven waar u interesse in heeft!
Via deze link kunt u via de map zien welke aanbieders er allemaal bij u in de buurt zijn. Kies een bron en lees op de persoonlijke pagina waarom zij mee doen met Bollenstreekstroom. Heeft u er een goed gevoel bij? Meldt u dan via de aanmeld knop bij de desbetreffende bollenstreekbron!
Als veel mensen al hebben gekozen voor een bepaalde bron, kan het zijn dat deze bron niet genoeg energie meer opwekt om nog meer mensen te voorzien van stroom. Gelukkig zijn er nog genoeg andere trotste bedrijven die zich als bron aanbieden in de regio. De keuze is reuze!
Wanneer u al zelf stroom opwekt met uw zonnepanelen kunt u zich aanmelden via deze link. Daar kunt u zich via een invulformulier aanmelden, daarna melden wij u aan als bron. Hier houden wij u uiteraard van op de hoogte.
Nee, dit heeft geen invloed op uw eigen verbruik of teruglevering.
U deelt de stroom die u op dat moment niet gebruikt en teruglevert aan het energienet. Wij registreren wat u over heeft en dat verdelen wij onder de mensen die u als bron hebben gekozen.
Geen zorgen, de stroom zal niet uitvallen. Wanneer er om wat voor reden dan ook de bron niet genoeg energie kan leveren aan zijn afnemers. Dan vangen wij dat op met groene energie die elders lokaal wordt opgewekt, zo heeft Greenchoice meerdere locaties in de buurt waar groene stroom wordt opgewekt. Welke dat zijn kunt u hier zien!
Gelukkig is het niet nodig allemaal apart kabels aan te leggen tussen afnemer en een bron. Alle stroom die in Nederland wordt opgewekt gaat via het landelijke elektriciteitsnet overal naartoe waar het op dat moment nodig is. Bollenstreekstroom garandeert en controleert op deze manier wel dat de energie administratief aan bronnen en afnemers uit de regio zijn gekoppeld. Op deze wijze houden wij het lokaal en proberen we elkaar te stimuleren duurzaam om te gaan met energie.
Helaas kan nog niet iedereen zonder gas. Wanneer u een contract afsluit bij Bollenstreekstroom krijgt u daar ook gas bij geleverd. Dit gas wordt geleverd door Greenchoice en is 100% bos-gecompenseerd. Dit houdt in dat de CO2 uitstoot die u maakt met uw gasgebruik, Greenchoice een boom plant om deze uitstoot te compenseren. Kijk hier voor alle bosprojecten van Greenchoice.
Nee, Bollenstreekstroom is een energielabel van EE Care in samenwerking met energieleverancier Greenchoice. Deze levert ook uw energie, dus u krijgt uw energiefactuur van Greenchoice, niet van Bollenstreekstroom.